Studio Nea

Studio Nea
Studio Nea

tisdag 15 mars 2011

Mera fotokonstskola

Jag har fortsatt min utbildning i konsfoto genom att lugnt och stilla titta igenom JH Engströms Trying to Dance. Dessa bilder visade han när jag var i Karlstad, så jag har sett dem förut. Nu tittade jag verkligen på dem, försökte hitta något i bilderna, funderade på vad som gör att dessa bilder är så uppskattade. Vad har han som inte jag har?
Kanske hittade jag något litet i några av bilderna. En närhet, en nakenhet som inte handlar om kläder. Jag minns att någon frågade honom hur han gjorde för att få tillstånd att ta bilderna, hur han fick personerna att ställa upp. Jag tror att det kanske är där som styrkan i hans bilder ligger, han bygger upp ett förtroende, som när han arbetade med "Härbärge"och då kommer också närheten i bilden. Kanske. Men hur gammal disk passar in har jag fortfarande inte förstått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar