Studio Nea

Studio Nea
Studio Nea

onsdag 23 februari 2011

Mer fotoinspiration

Så här ser mitt liv ut, Stockholm en dag, föreläsning med Mattias Klum nästa! Man skulle kunna kalla honom galning. Jag skulle inte vilja ha hans jobb. Men bra bilder, det kan han ta. Föreläsa kan han också. Inspirerande, underhållande, intressant. En kontrast till fotografiska i Stockholm. En fotograf kan vara så mycket.
Själv har jag ofta tyckt att jag inte är en bra fotograf för jag går sällan upp klockan fem för att ta bilder i soluppgången (nu går ju solen upp ganska sent denhär årstiden, men å andra sidan är det kallt... och myggfritt). Jag har inte alltid med mig en kamera. Jag tar inte så spännande semesterbilder, de ser nog ut som alla andras. Mina bilder ser ofta ut som alla andras. Men ibland fångar jag rätt ögonblick, rätt vinkel, och då får jag en fantastisk bild. Då kan jag förstå Klum. Det är magi.
När jag är i min studio, i värmen, har kontroll över ljuset och det tekniska och fotograferar porträtt, då är det just den rätta stunden som räknas, den rätta blicken, det rätta ögonblicket. Det är inte samma sak som det Klum gör, det är mitt sätt att vara en fotograf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar