Studio Nea

Studio Nea
Studio Nea

tisdag 31 maj 2011

Allmäna "knäcka Linnéa veckan"...

...började i fredags med två katastrofer, idag kom den tredje.
Det tragiska är att i alla fallen, utskällningar och böter, så är det i grunden jag själv som gjort fel. Det är jag som missat detaljer, inte kollat upp ordentligt, missat skyltar och varit för företagsam.
Dessutom har jag egentlig haft en toppen helg i fotografins tecken. Fotografins filosofi på Karlstads Universitit. Jag vet att det är det jag vill, arbeta med egna fotoprojekt. Men problemet är att jag inte tycker om att ta kontakt med människor. Och det måste man visst. Det där poetiska, tragiska bakom sig har jag redan. Men jag kanske inte använder det. Jag tror lite på det där att det man fokuserar på förstärks. Därför vill jag ju fokusera på det positiva. Denna helg hade vi workshop med JH Engström. Vi hade alla med 10 bilder som betyder något för oss. Och vi fick ge en presentation. Tyvärr blev min presentation inte som jag ville. Den blev torr och faktabaserad. Ytterliggare en katastrof, dock mindre. Jag glömde till och med att säga det viktigaste av allt, vad är fotografi för mig? Jo, att gömma sig bakom kameran och att bli sedd genom den, genom mina bilder. Jag missade den chansen att bli sedd.
Just nu vill jag bara gömma mig i en grotta, eller hemma i mitt trygga hus, eller ännu hellre hemma i mitt drömhus som vi håller på att buda på. Aldrig komma ut. Aldrig fota fler bröllop och aldrig vara så dum att jag förbereder mig noga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar