Studio Nea

Studio Nea
Studio Nea

onsdag 4 maj 2011

Försäljare

Dag ett på försäljningskursen var intressant. Det fanns deltager med totalt olika inställning till försäljning, från mig som hela tiden undrar om detta verkligen är jag och om jag ens kommer att genomföra ett enda säljsamtal, till företaget som försöker ge kunden bästa service, för att de inser att de inte kan konkurrera med megaföretag när det gäller priset, till just han, som säljer enbart på att han har det lägsta priset...
Det var inspirerande, lärorikt, men jag vill inte vara en försäljare, särskilt inte av mina egna tjänster. Det känns som första gången jag ringde en kille och bjöd ut honom på bio. Det värsta var inte om han sa nej, det var nästan det jag hoppades på. Det värsta var om han sa ja, då måste jag ju gå på dejt också. Ringer jag någon och får ett uppdrag, då måste jag ju leva upp till deras förväntningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar