Studio Nea

Studio Nea
Studio Nea

måndag 2 maj 2011

B2B

Imorgon ska jag på dag ett av affärskraft värmlands B2B kurs. Jag har gått igenom pappren från kartläggningen jag var på i februari och känner mig ganska peppad. Men försäljning? Jag? Jag är alltid så kluven, affärer eller konst, fotokonst eller webdesign. Jag måste ju leva och så här i månadsskiftet när pengarna inte räcker till känns det tufft.
Hur går det med företaget? Det är nog den vanligaste frågan jag får. Förr fick jag alltid frågan Vad jobbar du med. Då längtade jag efter att kunna ge ett svar. För ett år sedan kändes det nästan som om jag ljög när jag sa att jag var fotograf. Visst kan jag det, visst har jag utbildning och vet vad jag gör. Jag är till och med bra på det. Men det lät konstigt i mina öron. Nu har jag vant mig. Nu har jag ett klart och ydligt svar på den frågan. Men nu finns det en ny fråga som är så otroligt jobbig. Hur går det med företaget. Bra, svarar jag ibland. Det är lite upp och ner. Det tar ju tid att komma igång. Just nu går det ganska bra. Det är svar jag brukar ge.
Men så värst kul ar det inte att låna från privatekonomin för att betala hyran på mitt lilla, lilla rum.
Idag är jag visst lite bitter... undrar hur jag är efter morgondagen...
Jag gör som min dotter, täcker öronen och ler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar