Studio Nea

Studio Nea
Studio Nea

tisdag 28 juni 2011

Beslut

Idag har jag beslutat vart en lampa ska sitta i en trappuppgång. Och vilket tyd som ska bli duk på det uppdukade bordet på sommarutställningen. Dessa beslut har jag fattat åt andra människor. Mitt egna beslut, vilka bilder jag ska ha med på utställningen, det ligger fortfarande och väntar på mig.
Däremot har jag varit en tur till Karlstad och shoppat, många kloka beslut där. En klänning, ekologisk och rättvisemärkt, 100 kr, en till 100 kr. Hittade en affär som jag inte kände till i Arkaden. Jätte bra affär, kan rekommendera den. Sedan fattade jag beslut om vilken lunch jag skulle äta. Hela förmiddagen hade jag drömt om en baguette, så det blev ett besök på Sjökvistens. Men där väntade ett stort och svårt beslut, vilken skulle jag välja. Jag blev mycket frestad av en lax-sallad som såg väldigt god ut, men jag höll mig till min efterlängtade baguette. På IKEA fattade jag många förståndiga beslut och köpte bara fyra saker. Trots att de hade massor av rea varor och nya mönster på plåtburkarna. Nu ligger en liten Expedit bak i bilen. Jag har ingen lust att sätta ihop den.
Medan jag var borta arbetade mina kollegor med att förbereda för utställningen. Den som jag inte har några bilder till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar