Studio Nea

Studio Nea
Studio Nea

söndag 5 juni 2011

Forts

Tryckte visst på send...
Anyway...
Costume drama på tv, en manlig journalist och en kvinna som drömmer om att skriva. Som skriver för sin egen och sina drömmars skull. Det blir som varje gång jag ser på Babel. Jag vill skriva! Jag vill vara författare! Jag vill uttrycks mig i ord. Så nu gör jag det. Även om jag en dag vill skriva något som blir mer än en blog.
Foto är enligt JH Engström en berättelse, bilderna tillsammans ska skapa en berättelse. Men det känns som att "stora" berättelser alltid är tunga och gärna tragiska. Utsatta människor är det som gäller i fotografins konstvärld. Det jag vill komma åt när jag skriver, anledningen till att jag vill skriva, är att jag vill skapa upplevelser. Jag är så imponerad av vilka upplevelser och världar som text kan skapa. Det är magi. Vad är det jag vill skapa med mina bilder då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar